Stanowisko ds. Zarządzania Kryzysowego

  1. Zapewnienie należytego funkcjonowania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego i Powiatowego Zespołu Zarządzania
  2. Opracowywanie i aktualizacja planów: zarządzania kryzysowego, operacyjnego planu ochrony przed powodzią, ochrony zabytków, pracy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego.
  3. Kierowanie i koordynowanie działaniami ratowniczymi w sytuacjach kryzysowych.
  4. Zbieranie i dokumentowanie dla potrzeb Starosty informacji w zakresie zapobiegania zagrożeniom życia, zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa państwa i utrzymania porządku publicznego, ochrony praw obywatelskich, także zapobiegania klęskom żywiołowym.
  5. Obsługa kancelaryjno - biurowa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
  6. Opracowywanie raportów strat, programów odbudowy w zakresie szkód i strat wyrządzonych przez klęski żywiołowe i inne nadzwyczajne zagrożenia.
  7. Ochrona przeciwpowodziowa, w tym wyposażenie i utrzymanie powiatowego magazynu przeciwpowodziowego, a także zapobieganie innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia w zakresie zdrowia ludzi oraz środowiska.
  8. Przygotowywanie, protokołowanie i sporządzanie rocznego sprawozdania z posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku działającej przy Staroście.
  9. Koordynacja obowiązku pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
  10. Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej.
  11. Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności.
  12. Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska.
  13. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne.
  14. Dokumentowanie działań podejmowanych przez PCZK.
  15. Zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego.
  16. Zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
  17. Współdziałanie z Szefem ABW w zakresie przeciwdziałania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
  18. Organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.

 

 

Placówka
STAROSTWO POWIATOWE W GÓRZE
ADRES
ul. Mickiewicza 1
56-200 Góra
telefon
65/544 39 00
fax
65/543 35 11
e-mail
sekretariat@powiatgora.pl
Inspektor Ochrony Danych
Tomasz Wadas
iodo@amt24.biz