Czym jest program pomocy finansowej UNHCR w Polsce?
- Począwszy od marca, UNHCR oferuje krótkoterminową pomoc materialną dla osób przybyłych z Ukrainy w celu wsparcia ich integracji w Polsce
- Program nie jest powiązany z innymi programami wsparcia istniejącymi w Polsce, w tym z rejestracją numeru PESEL
- UNHCR nie prowadzi rejestracji uchodźców oraz nie nadaje statusu uchodźcy. Program ma jedynie na celu wsparcie humanitarne.
Ile wynosi wartość oferowanej pomocy finansowej?
- Miesięcznie, uprawnieni odbiorcy otrzymają 710 złotych na 1 osobę + 610 złotych na kolejną osobę w rodzinie (limit osób wynosi 4)
- Pomoc finansowa jest udzielana raz w miesiącu, przez okres minimum 3 miesięcy
Kto kwalifikuje się do programu?
- Ty i twoja rodzina kwalifikujecie się do programu jeżeli opuściliście Ukrainę i przybyliście do Polski w dniu 24 lutego 2022 lub później. Wystarczy, że jeden członek rodziny przekroczył granicę 24 lutego lub później
- Dzieciom powinien towarzyszyć wyznaczony opiekun/opiekun prawny
W jaki sposób mogę się zarejestrować?
- Obecnie wizyty umawiane są z wyprzedzeniem przez SMS
- Szczegóły dotyczące umówienia wizyty będą podane wkrótce: prosimy odwiedzać help.unhcr.org/Poland gdzie znajdą Państwo najbardziej aktualne informacje
- Punkty rejestracji są obecnie otwierane na terenie Warszawy. Planowane jest otwarcie punktów w innych miastach
Gdzie znajdują się centra rejestracji gotówki UNHCR? Kiedy są otwarte?
- Obecnie w Warszawie działa jedno Centrum Przyjęć Gotówkowych: Kamionkowska 11, 03-805 Warszawa. Otwarte od niedzieli do piątku w godzinach 8:00-16:00. jest zamknięty w sobotę.
- Musisz umówić się na wizytę przed przyjazdem do centrum.
- Wkrótce otworzą się kolejne Centra w innych miastach w Polsce.
Jak Otrzymać Pomoc Finansową UNHCR?
- Otrzymaj informację o umówionej wizycie w punkcie rejestracji prowadzonym przez UNHCR. Informacje jak umówić wizytę będą pojawiały się na help.unhcr.org/Poland
- Zarejestruj się do programu pomocy finansowej podając informacje i składając odciski palców. Pomoże to ochronić twoje dane i uniknąć oszustw. Dane użyte będą tylko w celu otrzymania pomocy finansowej. UNHCR nie rejestruje cię jako uchodźcy
- Natychmiast po rejestracji: unikalne hasło będzie umieszczone na dowodzie twojej rejestracji. Nie pokazuj nikomu swojego hasła!
- Minimum jeden dzień po zarejestrowaniu: otrzymasz SMS z unikatowym numerem BLIK i informacją o kwocie pomocy. Jeżeli zarejestrujesz się w piątek, otrzymasz SMS najwcześniej w poniedziałek
- W ciągu 7 dni: wypłać pieniądze z większości bankomatów w Polsce (Santander Bank, PKO BP, Millenium, BNP Paribas, mBank, ING, SGB, Euronet, Planet Cash). Możesz użyć kodu BLIK tylko raz w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Musisz wypłacić całą kwotę
- Po upływie 1 miesiąca: Otrzymasz SMS z nowym kodem BLIK. Umożliwi Ci to kolejną wypłatę takiej samej kwoty pieniędzy. Użyj nowego kodu BLIK i swojego pierwotnego hasła. Otrzymasz nowy kod BLIK każdego kolejnego miesiąca, minimum przez 3 miesiące.
- Jeżeli zmienisz telefon, zgubisz swoje hasło lub kod BLIK: wróć do centrum rejestracyjnego UNHCR
W przypadku problemów technicznych z bankomatem lub kodem BLIK, zadzwoń: 61 856 52 66 (9:00 – 17:00)
(UNHCR - United Nations High Commissioner for Refugees - Wysoki Komisarz Narodów Zjednoczonych do Spraw Uchodźców) – urząd Organizacji Narodów Zjednoczonych upoważniony do przewodzenia i koordynacji międzynarodowych działań mających na celu ochronę uchodźców i rozwiązywania ich problemów na całym świecie. Do głównych działań urzędu należy zapewnienie praw uchodźców oraz pomoc w zapewnieniu azylu lub repatriacji.