Pozwolenie na budowę

Pozwolenie na budowę obiektu budowlanego zostaje wydane na wniosek inwestora.
(Druki wniosków do pobrania)

Plik do pobrania: wniosek_o_pozwolenie_na_budowę PB-1

Plik do pobrania: wniosek o pozwolenie na rozbiórkę PB-3

Plik do pobrania: wniosek_o_wydanie_decyzji_o_zmianie_pozwolenia_na_budowę PB-7

Plik do pobrania: wniosek o wydanie pozwolenia na budowę tymczasowego obiektu budowlanego PB-8

Plik do pobrania: wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę PB-9

Plik do pobrania: wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych PB-10

Plik do pobrania: wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości PB-14

Plik do pobrania: oswiadczenie_o_prawie_do_dysponowania_nieruchomoscia PB-5 

Zgłoszenia

Informacje ogólne

(Druk zgłoszenia do pobrania)

Plik do pobrania: Zgłoszenie budowy lub wykonania innych robót budowlanych PB-2

Plik do pobrania: zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego PB-2a

Plik do pobrania: wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu PB-11

Plik do pobrania: oswiadczenie_o_prawie_do_dysponowania_nieruchomoscia PB-5 

Plik do pobrania: zgłoszenie rozbiórki PB-4

Plik do pobrania: Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części PB 18

Plik do pobrania: oswiadczenie_o_prawie_do_dysponowania_nieruchomoscia.pdf PB-5

Plik do pobrania: wniosek o wydanie zaświadczeń o samodzielności lokalu

Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu.

Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu zostaje wydane na wniosek każdego kto ma w tym interes prawny. Zaświadczenie wydawane jest na podstawie danych i materiałów dostarczonych przez wnioskodawcę.

 We wniosku należy podać:
1. Dane identyfikacyjne wnioskodawcy (imię i nazwisko lub nazwę instytucji oraz adres) oraz pełnomocnika jeżeli działa w jego imieniu.
2. Rok zakończenia budowy / przebudowy lokalu/ zmiany sposobu użytkowania.
3. Określenie przeznaczenia lokalu (zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym lub zmianą sposobu użytkowania).
4. Rodzaj lokalu, położenie pomieszczeń przynależnych oraz adres.
5. Interes prawny, jaki ma wnioskodawca w uzyskaniu zaświadczenia.
Do wniosku należy dołączyć:
1. Dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku, zgłoszenia zakończenia budowy lub dokumentu świadczącego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania. W przypadku braku takich dokumentów – dla budynków starych – należy podać rok zakończenia budowy.
2. Czytelne kopie rysunków z posiadanej przez właściciela dokumentacji budowlanej. Rysunki przedstawiające rzuty poziome kondygnacji (fragmenty kondygnacji) powinny zawierać jednoznaczny opis pomieszczeń oraz graficzne oznaczenie granic lokalu i pomieszczeń przynależnych.
3. Oświadczenie właściciela lokalu, złożone na rysunkach, potwierdzające, że przedstawiony na nich stan jest aktualny i po zakończeniu budowy (przebudowy, zmiany sposobu użytkowania) nie zostały wprowadzone żadne zmiany.
4. Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
5. Pełnomocnictwo udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy– oryginał lub urzędowo poświadczony odpis.
W przypadku budynków starych, gdy właściciel nie posiada wymaganej dokumentacji budowlanej (część rysunkowa), opisane powyżej w punkcie 2 kopie rysunków mogą być zastąpione:
a. Inwentaryzacją budowlaną fragmentu budynku wykonaną przez osobę posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe zawierającą:
- rzuty poziome fragmentów kondygnacji z opisem pomieszczeń, graficznym oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych
- przekrój,
- opis (w niezbędnym zakresie).
Inwentaryzację budowlaną powinna wykonać osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe
b. Uproszczonymi rysunkami fragmentu budynku (rzuty i przekrój lub, co najmniej, wysokość pomieszczeń), przedstawiającymi jednoznacznie podstawowe elementy budowlane, opis pomieszczeń, graficznie oznaczone granice lokalu oraz jego położenie względem części wspólnych i innych lokali, opis pomieszczeń.
Rysunki muszą być opatrzone dodatkowym oświadczeniem osoby posiadającej uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej potwierdzającym, że dany lokal spełnia warunki samodzielności określone w art. 2, ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r. nr 80, poz. 903 ze zmianami) i może służyć swemu przeznaczeniu.
Wszystkie oświadczenia powinny być zaopatrzone w datę i podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej.
 

Plik do pobrania: wniosek_samodzielnosc_lokalu.doc

 

Dziennik budowy - rachunek Starostwa Powiatowego w Górze      36 1090 1261 0000 0001 4969 8718

Opłata skarbowa - rachunek UMiG w Góra       82 1020 5226 0000 6102 0496  6893

 
Ochrona środowiska
 
Wniosek o wydanie zaświadczenia o objęcie działki uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją z zakresu gospodarki leśnej

Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł za wydanie zaświadczenia, wpłaconej na konto Urzędu Miasta i Gminy w Górze

nr: 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893
 
 
Rejestracja sprzętu pływającego służącego do połowy ryb

Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł za wydanie zaświadczenia, wpłaconej na konto Urzędu Miasta i Gminy w Górze

nr: 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893

 
Karta wędkarska

Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty za wydanie karty wędkarskiej w wysokości 10,00 zł, wpłaconej na konto Starostwa Powiatowego w Górze

nr: 36 1090 1261 0000 0001 4969 8718

 
Wniosek o wpisanie do rejestru/zmianę danych zwierząt należących do gatunków, podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej
 
Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 26,00 zł od każdego gatunku zwierząt (nie wnosi się dodatkowej opłaty za wydanie zaświadczenia o wpisaniu zwierząt do rejestru). Opłatę należy uiścić na rachunek Urzędu Miasta i Gminy w Górze

nr: 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893

 

Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

opłaty wynoszą odpowiednio:

a) za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego- 80 zł
b) za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego- 80 zł
c) za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego- 80 zł
d) za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m- 15 zł

nr: 36 1090 1261 0000 0001 4969 8718

Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem strony https://interesant.reja24.gov.pl. Wniosek składany drogą elektroniczną winien być opatrzony podpisem zaufanym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym

Lub

papierowo w siedzibie wybranego przez siebie organu rejestrującego, który winien być opatrzony czytelnym podpisem właściciela, współwłaściciela, pełnomocnika właściciela lub  współwłaściciela, przedstawiciela ustawowego właściciela lub  współwłaściciela albo osoby uprawnionej do reprezentowania właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej.

Pliki do pobrania:

Wniosek o rezerwację numeru

Wniosek o rejestrację jednostki

Wniosek o zmianę danych jednostki

Wniosek o odpis-wyciąg

 

 

 

Wniosek o wydanie wtórnika

Zawiadomienie o zbyciu

Zawiadomienie o nabyciu

Wniosek o wykreślenie z rejestru

 

 

Placówka
STAROSTWO POWIATOWE W GÓRZE
ADRES
ul. Mickiewicza 1
56-200 Góra
telefon
65/544 39 00
e-mail
sekretariat@powiatgora.pl
Inspektor Ochrony Danych
Tomasz Wadas
iod@powiatgora.pl