Pozwolenie na budowę
Pozwolenie na budowę obiektu budowlanego zostaje wydane na wniosek inwestora.
(Druki wniosków do pobrania)
Plik do pobrania: wniosek_o_pozwolenie_na_budowę PB-1
Plik do pobrania: wniosek o pozwolenie na rozbiórkę PB-3
Plik do pobrania: wniosek_o_wydanie_decyzji_o_zmianie_pozwolenia_na_budowę PB-7
Plik do pobrania: wniosek o wydanie pozwolenia na budowę tymczasowego obiektu budowlanego PB-8
Plik do pobrania: wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę PB-9
Plik do pobrania: wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych PB-10
Plik do pobrania: wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości PB-14
Plik do pobrania: oswiadczenie_o_prawie_do_dysponowania_nieruchomoscia PB-5
Zgłoszenia
Informacje ogólne
(Druk zgłoszenia do pobrania)
Plik do pobrania: Zgłoszenie budowy lub wykonania innych robót budowlanych PB-2
Plik do pobrania: zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego PB-2a
Plik do pobrania: wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu PB-11
Plik do pobrania: oswiadczenie_o_prawie_do_dysponowania_nieruchomoscia PB-5
Plik do pobrania: zgłoszenie rozbiórki PB-4
Plik do pobrania: Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części PB 18
Plik do pobrania: oswiadczenie_o_prawie_do_dysponowania_nieruchomoscia.pdf PB-5
Plik do pobrania: wniosek o wydanie zaświadczeń o samodzielności lokalu
Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu.
Zaświadczenie o samodzielności lokalu mieszkalnego, użytkowego, garażu zostaje wydane na wniosek każdego kto ma w tym interes prawny. Zaświadczenie wydawane jest na podstawie danych i materiałów dostarczonych przez wnioskodawcę.
We wniosku należy podać:
1. Dane identyfikacyjne wnioskodawcy (imię i nazwisko lub nazwę instytucji oraz adres) oraz pełnomocnika jeżeli działa w jego imieniu.
2. Rok zakończenia budowy / przebudowy lokalu/ zmiany sposobu użytkowania.
3. Określenie przeznaczenia lokalu (zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym lub zmianą sposobu użytkowania).
4. Rodzaj lokalu, położenie pomieszczeń przynależnych oraz adres.
5. Interes prawny, jaki ma wnioskodawca w uzyskaniu zaświadczenia.
Do wniosku należy dołączyć:
1. Dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku, zgłoszenia zakończenia budowy lub dokumentu świadczącego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania. W przypadku braku takich dokumentów – dla budynków starych – należy podać rok zakończenia budowy.
2. Czytelne kopie rysunków z posiadanej przez właściciela dokumentacji budowlanej. Rysunki przedstawiające rzuty poziome kondygnacji (fragmenty kondygnacji) powinny zawierać jednoznaczny opis pomieszczeń oraz graficzne oznaczenie granic lokalu i pomieszczeń przynależnych.
3. Oświadczenie właściciela lokalu, złożone na rysunkach, potwierdzające, że przedstawiony na nich stan jest aktualny i po zakończeniu budowy (przebudowy, zmiany sposobu użytkowania) nie zostały wprowadzone żadne zmiany.
4. Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
5. Pełnomocnictwo udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy– oryginał lub urzędowo poświadczony odpis.
W przypadku budynków starych, gdy właściciel nie posiada wymaganej dokumentacji budowlanej (część rysunkowa), opisane powyżej w punkcie 2 kopie rysunków mogą być zastąpione:
a. Inwentaryzacją budowlaną fragmentu budynku wykonaną przez osobę posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe zawierającą:
- rzuty poziome fragmentów kondygnacji z opisem pomieszczeń, graficznym oznaczeniem granic lokalu i pomieszczeń przynależnych
- przekrój,
- opis (w niezbędnym zakresie).
Inwentaryzację budowlaną powinna wykonać osoba posiadająca odpowiednie przygotowanie zawodowe
b. Uproszczonymi rysunkami fragmentu budynku (rzuty i przekrój lub, co najmniej, wysokość pomieszczeń), przedstawiającymi jednoznacznie podstawowe elementy budowlane, opis pomieszczeń, graficznie oznaczone granice lokalu oraz jego położenie względem części wspólnych i innych lokali, opis pomieszczeń.
Rysunki muszą być opatrzone dodatkowym oświadczeniem osoby posiadającej uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej potwierdzającym, że dany lokal spełnia warunki samodzielności określone w art. 2, ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r. nr 80, poz. 903 ze zmianami) i może służyć swemu przeznaczeniu.
Wszystkie oświadczenia powinny być zaopatrzone w datę i podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej.
Plik do pobrania: wniosek_samodzielnosc_lokalu.doc
Dziennik budowy - rachunek Starostwa Powiatowego w Górze 36 1090 1261 0000 0001 4969 8718
Opłata skarbowa - rachunek UMiG w Góra 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893
Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł za wydanie zaświadczenia, wpłaconej na konto Urzędu Miasta i Gminy w Górze
nr: 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł za wydanie zaświadczenia, wpłaconej na konto Urzędu Miasta i Gminy w Górze
nr: 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893
Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty za wydanie karty wędkarskiej w wysokości 10,00 zł, wpłaconej na konto Starostwa Powiatowego w Górze
nr: 36 1090 1261 0000 0001 4969 8718
nr: 82 1020 5226 0000 6102 0496 6893
Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
opłaty wynoszą odpowiednio:
a) za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego- 80 zł
b) za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego- 80 zł
c) za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego- 80 zł
d) za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m- 15 zł
nr: 36 1090 1261 0000 0001 4969 8718
Wnioski można składać elektronicznie za pośrednictwem strony https://interesant.reja24.gov.pl. Wniosek składany drogą elektroniczną winien być opatrzony podpisem zaufanym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym
Lub
papierowo w siedzibie wybranego przez siebie organu rejestrującego, który winien być opatrzony czytelnym podpisem właściciela, współwłaściciela, pełnomocnika właściciela lub współwłaściciela, przedstawiciela ustawowego właściciela lub współwłaściciela albo osoby uprawnionej do reprezentowania właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej.
Pliki do pobrania:
|
|||
|
|
||
|
|