Do podstawowych zadań Zespołu ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;

2) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;

3) okresowa kontrola ewidencji i obiegu dokumentów niejawnych w Starostwie;

4) opracowanie dokumentów dotyczących ochrony informacji niejawnych w Starostwie oraz nadzorowanie ich realizacji;

5) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;

6) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających oraz wydawanie lub odmowa wydania poświadczeń bezpieczeństwa;

7) powiadamianie starosty o naruszeniu przepisów o ochronie informacji niejawnych w Starostwie;

8) realizacja innych zadań wynikających z przepisów szczególnych. 

Do zakresu działania kancelarii materiałów niejawnych należy w szczególności:

1) prowadzenie dzienników, rejestrów i książek oraz rejestracja dokumentów niejawnych;

2) nadawanie i przyjmowanie przesyłek przekazywanych za pośrednictwem poczty specjalnej lub uprawnionego przewoźnika;

3) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Starostwie;

4) udostępnianie lub wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom do tego uprawnionym;

5) kontrolowanie właściwego oznaczania dokumentów niejawnych wytwarzanych w Starostwie;

6) egzekwowanie zwrotu wydanych dokumentów;

7) wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony informacji niejawnych.

Placówka
STAROSTWO POWIATOWE W GÓRZE
ADRES
ul. Mickiewicza 1
56-200 Góra
telefon
65/544 39 00
e-mail
sekretariat@powiatgora.pl
Inspektor Ochrony Danych
Tomasz Wadas
iod@powiatgora.pl