Gminy
Góra, Wąsosz, Niechlów, Jemielno
  1. Co oznacza wyraźna zgoda na dodatkową płatność za wykonanie umowy?
  2. Wyraźną zgodę wyraża sam konsument. Nie można zakładać jej przez zastosowanie domyślnych opcji, które trzeba dopiero odrzucić. Zgody nie można domniemywać na podstawie tego, że konsument nie wyraził sprzeciwu.

    Przykład

    Wyraźną zgodą nie jest domyślnie zaznaczona opcja wykupienia dodatkowej gwarancji w przypadku e-zakupu sprzętu elektronicznego.

    Ważne!

    Konsument ma prawo do zwrotu płatności dodatkowej, na którą nie wyraził wyraźnej zgody.

    Podstawa prawna: art. 10 ust. 1 i 2 ustawy o prawach konsumenta

    1. Czy przedsiębiorca może dowolnie ustalać koszt połączenia ze swoją infolinią?

    Nie, przedsiębiorca nie może ustalać tego w sposób dowolny. Jeżeli wskazuje numer telefonu do kontaktu z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument.

    Podstawa prawna: art. 11 ustawy o prawach konsumenta

    Źródło:  www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl

     

Placówka
STAROSTWO POWIATOWE W GÓRZE
ADRES
ul. Mickiewicza 1
56-200 Góra
telefon
65/544 39 00
fax
65/543 35 11
e-mail
sekretariat@powiatgora.pl
Inspektor Ochrony Danych
Tomasz Wadas
iod@powiatgora.pl