Gminy
Góra, Wąsosz, Niechlów, Jemielno

Od soboty 24 października obowiązuje szereg obostrzeń i nakazów dotyczących m.in. pracy Starostwa Powiatowego w Górze. Od 3 listopada 2020 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r., które zobowiązuje kierownika jednostki do delegowania urzędników do wykonywania pracy zdalnej. Dostosowując się do tych zaleceń  Starosta Górowski mając na uwadze, iż mogą zdarzyć się sytuacje wśród mieszkańców naszego powiatu, którzy będą mieli pilne sprawy do załatwienia informuje, że nadal będzie można taką sprawę zrealizować osobiście w Starostwie.

Mając na uwadze zarówno bezpieczeństwo mieszkańców naszego powiatu  jak i urzędników realizujących swoje zadania prosimy o zastosowanie poniższych zasad.

Krok po kroku

  1. Kontakt telefoniczny

Kontakt telefoniczny to pierwsza rekomendowana ścieżka kontaktu z pracownikami starostwa, którzy udzielą Państwu wyczerpujących informacji o sposobie załatwienia sprawy oraz pokierują do odpowiednich wydziałów lub poszczególnych osób. Szczegółowy wykaz wydziałów starostwa i ich pracowników wraz z numerami telefonów dostępny jest na stronie www.powiatgora.pl w znajdującej się na górze strony zakładce Starostwo Powiatowe.

Ogólny numer kontaktowy do Starostwa Powiatowego w Górze: (65) 544 39 00.

  1. Kontakt mailowy

Wszelkie zapytania można kierować również za pomocą poczty e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub do poszczególnych wydziałów, których wykaz dostępny jest na stronie www.powiatgora.pl w zakładce Starostwo Powiatowe.

Przesłanie skanów brakujących dokumentów czy bieżąca korespondencja mailowa z poszczególnymi pracownikami starostwa, znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrywane sprawy.

  1. Złożenie dokumentów za pomocą ePUAP

W celu załatwiania spraw urzędowych poprzez platformę ePUAP potrzebny jest profil zaufany (PZ), czyli środek identyfikacji elektronicznej. Każdy obywatel może posiadać tylko jeden profil zaufany – przypisany do konkretnego, niepowtarzalnego numeru PESEL. Profil zaufany jest ważny 3 lata.

Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby:

  • w obecnej sytuacji zaleca się zrobić to  korzystając z bankowości elektronicznej. Taką możliwość dają największe polskie banki. Ich lista dostępna jest na stronie pz.gov.pl.
  • drugi sposób na założenie profilu zaufanego to wypełnienie wniosku w Internecie, a później potwierdzenie go w punkcie potwierdzającym. Takie punkty to m.in. poczty, urzędy gmin czy starostwa.
  1. Złóż wniosek za pomocą poczty lub firmy kurierskiej

Jeżeli chcą Państwo wyłącznie dostarczyć gotowy wniosek do Starostwa Powiatowego w Górze można to zrobić wysyłając go za pomocą poczty lub zamawiając usługę kurierską do domu. Adres do korespondencji: Starostwo Powiatowe w Górze, ul. A. Mickiewicza 1, 56 – 200 Góra.

Ponadto w dalszym ciągu istnieje możliwość pozostawiania dokumentacji w pojemnikach umieszczonych w przedsionku (wejście główne) budynku Starostwa.

  1. Obsługa bezpośrednia – tylko w uzasadnionych przypadkach

Bezpośrednia obsługa klientów Starostwa Powiatowego w Górze odbywa się po uprzednim umówieniu się z przedstawicielem wybranego Wydziału (w formie telefonicznej lub elektronicznej).

Klienci zewnętrzni podlegają procedurze ewidencji, dezynfekcji rąk i mierzenia temperatury w holu, a także bezwzględnemu obowiązkowi  zakrywania ust i nosa w czasie obsługi.

Placówka
STAROSTWO POWIATOWE W GÓRZE
ADRES
ul. Mickiewicza 1
56-200 Góra
telefon
65/544 39 00
fax
65/543 35 11
e-mail
sekretariat@powiatgora.pl
Inspektor Ochrony Danych
Tomasz Wadas
iod@powiatgora.pl