Starostwo Powiatowe w Górze - oficjalny serwis
Sukces uzdolnionych zawodowo uczniów Zespołu Szkół im. gen. Sylwestra Kaliskiego w Górze
- Szczegóły
Pięcioro uczniów Zespołu Szkół w Górze otrzymało stypendium dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych w ramach projektu: „Dolnośląski Program Pomocy Stypendialnej dla szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych”. O stypendium mogli ubiegać się uczniowie technikum oraz branżowej szkoły I stopnia. Warunkiem niezbędnym do otrzymania stypendium było osiągnięcie wysokiej średniej z 3 wybranych przedmiotów zawodowych lub uzyskanie tytułu finalisty/uczestnika w olimpiadach zawodowych, a także napisanie Planu Rozwoju Ucznia pod kierunkiem opiekuna szkolnego. Poza stypendium uczniowie będą mieli możliwość wzięcia udziału w zadaniu pn. „Warsztaty dla stypendystów” prowadzonych przez Politechnikę Wrocławską.
Tematyka warsztatów będzie obejmowała szeroki zakres wiedzy z obszaru nowoczesnych technik i technologii stosowanych w obszarze życia społecznego i zawodowego, która pozwoli na podniesienie kompetencji w dalszym kształceniu jak również w późniejszym życiu zawodowym i społecznym. W doskonaleniu kompetencji zawodowych uczniów wspierać ich będą opiekunowie, którymi są nauczyciele przedmiotów zawodowych.
Stypendyści „Dolnośląskiego Programu Pomocy Stypendialnej” na rok szkolny 2022/2023
- Wojciech Zawadzki opiekun Teresa Frączkiewicz
- Julia Twarda opiekun Marcin Mielczarek
- Nikola Machała opiekun Agnieszka Nawrocka
- Zuzanna Mucha opiekun Marcin Mielczarek
- Jakub Nowak opiekun Paweł Kinasz
Serdecznie gratulujemy Uczniom i Nauczycielom.
Rękojmia - co to jest?
- Szczegóły
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Górze przypomina, że rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego towaru konsumpcyjnego.
Ważne! Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.
Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.
Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.
Warto pamiętać! Rękojmią są objęte wszystkie towary konsumpcyjne.
Podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego
Źródło: prawakonsumenta.uokik.gov.pl
Konkurs Mistrz Recyklingu i Przyjaciele
- Szczegóły
15 stycznia 2023 rusza IX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Ekologicznego „Mistrz Recyklingu i Przyjaciele” dla dzieci szkół podstawowych. Jakie zadania mamy dla Was tym razem? Świat Recyklingu – zagraj z nami w grę, w której każdy materiał, każda drobinka jest cenna i ma konkretną wartość. Recykling polega na ponownym wykorzystaniu odpadów. W naturze nie ma odpadów! Każdy element ekosystemu wytwarza materię, która jest następnie wykorzystywana przez inne organizmy. Możemy czerpać inspirację z przyrody, aby zmienić nasze metody produkcji i gospodarkę odpadami. Wszystko można zaprojektować w taki sposób, żeby każdy element można było ponownie użyć. Takie podejście będzie potrzebne, aby wziąć udział w IX edycji ogólnopolskiego konkursu ekologicznego Mistrz Recyklingu i Przyjaciele w 2023 roku. Konkurs dedykujemy uczniom klas 4-8 szkół podstawowych.
Rękojmia czy gwarancja?
- Szczegóły
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Górze przypomina, iż korzystniejsza dla kupującego jest – co do zasady – rękojmia, ponieważ jej warunki są określone w przepisach prawa, których przedsiębiorca nie może w żadnym zakresie zmieniać na niekorzyść konsumenta. Wybór rękojmi daje konsumentowi większą pewność posiadanych uprawnień i ułatwia dochodzenie roszczeń od przedsiębiorcy.
Inaczej jest w przypadku gwarancji: zakres odpowiedzialności przedsiębiorcy i uprawnienia konsumenta określa wówczas samodzielnie gwarant, więc mogą one być mniej korzystne od regulacji ustawowych związanych z rękojmią. Z gwarancji warto skorzystać, jeżeli upłynął już termin odpowiedzialności sprzedawcy wynikający z rękojmi. Co ważne, dotyczy to tylko gwarancji udzielonych na okres dłuższy niż 2 lata od dnia wydania towaru. Udzielenie gwarancji na taki czas często wiąże się jednak z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty. Źródło: prawakonsumenta.uokik.gov.pl