Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Górze informuje, iż z dniem 1 lipca 2021 r. realizację programu „Dobry start”rozpoczął Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. poz. 1092) rodziny zastępcze oraz prowadzący rodzinne domy dziecka składają wnioski o świadczenie dobry start do ZUS.
W celu uzyskania świadczenia dobry start na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej, opiekunowie zobowiązani są dołączyć do wniosku o świadczenie dobry start, zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, wydane przez Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej czyli Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Górze.
Osoby sprawujące pieczę zastępczą, wnioski o świadczenie dobry start składają wyłącznie drogą elektroniczną poprzez portal PUE ZUS. W celu ułatwienia składania wniosków ZUS przygotował instrukcje jak należy złożyć wniosek o świadczenie dobry start.
Instrukcje są dostępne również na stronie internetowej ZUS pod linkiem https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start.
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej tel.65 6500999