- Rozpatrzenie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu.
- Opracowanie lub zlecanie opracowania projektów organizacji ruchu uwzględniających wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
- Zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów.
- Przekazywanie zatwierdzonych projektów organizacji ruchu do realizacji.
- Przechowywanie projektów organizacji ruchu i prowadzenie ich ewidencji.
- Opiniowanie geometrii drogi w projektach budowlanych.
- Prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu.
- Współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami.
- Wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego.
- Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego oraz koordynacja robót prowadzonych w pasie drogowym.
- Wydawanie zezwoleń na budowę zjazdów z dróg powiatowych.
- Wydawanie zezwoleń na lokalizację reklam w pasie drogowym.
- Koordynowanie zapytań dotyczących planowania realizacji inwestycji drogowych.
Zadania - zarządzanie drogami
- Szczegóły